Selasa, 15 Februari 2011

Pertahanan Mutlak

Nyatakan satu jenis pertahanan mutlak yang kamu tahu. Kemudian, jelaskan mengapa ia penting.

47 ulasan:

Syukran 4c berkata...

Saya memilih pertahanan ketentaraan.Saya mahu menolong Singapura mempertahankan diri.Saya mahu menolong Singapura berjaya.Saya ingin menjadi tentara untuk menyelamatkan Singapura.(^^^)

Eryn Hairanie(4C) berkata...

Saya memilih pertahanan awam.Pertahanan awam penting kepada negara kita kerana jikalau ada bangunan yang di terbakar,pertahanan awam yang harus datang dan selamatkan
bangunan itu.Saya memilih pertahanan awam kerana kawan bapa saya kerja sebagai ahli bomba.Saya minati kerja kawan bapa saya.

Naufal 4G berkata...

Saya memilih Pertahanan Eknonomi.Ia penting kerana Singapura akan jadi maju.Kita harus belajar dengan rajin dan negeri kita akan maju!Bila kita berkerja,kita boleh menolong Pertahanan Eknomi.Mereka menolong singapura maju dan tidak kasi Singapura menjadi negeri yang miskin.

Shamill 4F berkata...

Saya pilih pertahanan sosial keranea orang boleh meneratkan dengan orang lain.Kita pun mesti hormati orang yang lain ke orang yang berlainan ugama lain.Kita pun tidak boleh bergaduh.

Muhamad Sayzriel 4B berkata...

Saya memilih pertahanan awan kerana saya hendak menolong orang yang dalam kecemasan.Saya ingin menangkap orang jahat yang cuba mencuri duit dari bank.SAya ingin menjadi ahli bomba.Saya hendak menolong orang yang di dalam rumah yang terbakar.

Muhammad Zhafir 4D berkata...

Saya pilih Pertahanan Awam.Maknanya ialah untuk bersiap sedia untuk apa-apa kejadian buruk di alam kita seperti gempa bumi atau bangunan yang jatuh dan banyak lain.

syukran 4c :P berkata...

Saya mahu menyelamatkan Singapura.

AbdulSyakir 4G berkata...

Saya memilih pertahanan sosial. Ia amat penting kerana pergaduhan bangsa Cina dan Melayu dahulu boleh membuat orang mati. Sepatutnya, kita harus menghormati orang - orang yang berbangsa lain. Kita tidak boleh bergaduh - gaduh seperti masa dahulu. Saya sangat bangga kerana zaman sekarang, Singapura telah menjadi negara yang selamat, tidak seperti dahulu.

Naufal 4G berkata...

Pertahanan Ekonomi menolong negeri kita kaya.Bila kita masih belum belahir,singapura amat miskin.Singapura tiada Pertahanan yang menolong Singapura.Sekarang,negeri kita amat cantik.

hazreen 4c berkata...

saya memilih Pertahahnan Awam.pertahanan awam akan selamatkan singapura dalam ancaman, conyohnya gempa bumi dan tsunami. saya rasa gembira kepada pertahanan awam kerana berani menghadap masaalah yang seram

Md Ali 4G berkata...

Saya pilih Pertahanan Awam kearana saya suka menolong orang.Saya telah ternampak banyak kemalangan.Saya selalu menolong orang di sekolah yang siapa terjatuh atau terluka.Banyak orang ketawa kepada orang yang jatuh tetapi saya berasa kasian dan sedih kepada orang itu.Saya akan menjadi seorang yang baik dan suka menyalamatkan orang semasa saya sudah besar

AbdulSyakir 4G berkata...

Saya sangat setuju dengan Syukran. Saya juga mahu menolong Singapura mempertahankan diri. Singapura boleh berjaya!

Shamill 4F berkata...

Saya setuju denga komen Syukran Shalan.

Irfan 4F berkata...

Saya memilih Pertahan Sosial.Ia penting kerana kalau orang Melayu,Cina,India dan Serani bergaduh,Singapura akan menjadi tidak aman.Contohnya kita akan bergaduh bila kita berjumpa.Saya tidak suka keadaan ini.Saya suka bercampuh dengan orang yang lain bangsa.

hazreen 4c berkata...

saya juka hendak selamatkan singapura

Syukran 4C :P :D :-) berkata...

Saya setuju dengan Shamill Amedot Udonwa.

Naufal 4G berkata...

Saya bersetuju dengan syukran!Saya pun hendak menyelamatkan singapura dan menjadi singapura negeri yang erm...disukai dengan dunia ini ^________^

Ira Marisha berkata...

Saya memilih pertahanan ketenteraan kerana kita perlu melindungi negara kita.Kita tidak mahu "Pergaduhan dengan JEPUN datang lagi".Kia mesti bersama menolong mereka!

Ashsyahid 4D berkata...

Saya pilih pertahanan awam.Saya mahu melindungi singapuraku.Kita harus sayang negeri kami.Singapura adalah negeri yang paling terkecil.Walaupun negeri saya kecil saya masih mahu melindungi negeri saya.Saya sebagai budak kecil boleh belajar siren amaran awam yang akan didengar kepada semua orang kalau hari pertahanan mutlak.Itulah janji saya untuk melindungi singapuraku.

Siti Aisyah Humaira 4C berkata...

Saya memilih pertahanan sosial.Pertahanan sosial penting kerana ia menjadi perhubungan antara meleyu,india,cina dan banyak-banyak lagi.Perhubungan ini amat penting.

Suhaila berkata...

Saya memilih pertahanan ketenteraan kerana kita perlu melindungi negara kita.Kita perlu pertahanan ketenteraan supaya kita tidak perlu mengaduh dengan musuh kita.Satu jenis ialah pada tahun yang lama,Singapura terjatuh kepada negara Jepun.

Muhammad Zhafir 4D berkata...

Saya pun mahu selamatkan Singapura!

Naufal 4G berkata...

eekk..salah saya!Ekonomi,bukan eknonomi!Terima kasih Ali :)

Shamill 4F berkata...

Saya setuju dengan kamen Zhafir

Ixora 4c berkata...

Saya mepilih pertahanan awam. Ia penting kerana kalau rumah , bangunan terbakar awam lah yang akan menolong kita seperti menurunkan api yang terbakar. Saya suka pada pertahanan kerana kalau ia akan menyelamatkan Singapura warga Singapura bila di dalam keadaan yang susah .

amirul4b berkata...

saya pilih pertahanan awam.kerana pertahanan awam boleh nenolong orang dalam keadaan kebakaran.

Tanpa Nama berkata...

kau lagi sikit lah

AbdulSyakir 4G berkata...

Saya setuju dengan Naufal. Tetapi perkataan 'Eknonomi' sepatutnya 'ekonomi'.

Naufal 4G berkata...

@Ali:Ye,saya pun hendak menolong orang!Tetapi,saya memilih Ekonomi.

Siti Noor Amirah 4C berkata...

Saya memilih pertahanan awam.Ia penting kerana kalau rumah kami atau jabatan atau bangunan awam terbakar,pertahanan awam akan membantu kita.Ia akan memadamkan api kerana untuk menyelamatkan Singapura dan orang-orang yang dalam kesusahan.Kita sepatutnya bersyukur kerana Singapura adalah negeri yang selamat.

Muhamad Syazriel 4B berkata...

Saya hendak komen catatan shamil kerana kita mesti menghormat orang yang lain bangsa.Kita tidak boleh bergaduh dengan orang lain.

Irfan Danish 4F berkata...

Saya memilih Pertahanan Ketenteraan.Bapa saya menyokong saya untuk memilih Pertahanan Ketenteran kerana boleh menyelamatkan Singapura dari orang-orang Jepun yang dahulu menyerang Singapura.

Irfan Danish;]

Tanpa Nama berkata...

Ira marisha punya lagi sikit lah

Tanpa Nama berkata...

HELLO

syukran 4c berkata...

Saya setuju dengan komen saya.

Naufal 4G berkata...

Siapa itu Tanpa Nama?

Syukran 4C berkata...

Saya setuju dengan komen shamill

Ashsyahid 4D berkata...

Amirul ada sedikit salah kerana dia menulis sedikit dari 50 perkataan.

Ali 4G $$$ berkata...

Saya pun mesti menyalamatkan Singapura.Singapura tempat saya.Ramai orang yang tinggal di Singapura tidak miskin.Kita harus membersihkan Singapura supaya tidak jadi kotor untuk kita tinggal.

Tanpa Nama berkata...

Hello nama saya Ixora.

Naufal 4G berkata...

Saya setuju dengan komen saya..hehe

Ira berkata...

ERYN sikit perkataan!

Siti Khadijah berkata...

Saya memilih pertahanan militari kerana dulu,negara Jepun menyerang Singapura.Jepun kemudian,menyerah kalah.Ada ramai orang yang hilang keluarga.Beberapa lelaki menolong Singapura untuk berjaya.Semua perempuan berasa takut.Saya tidak mahu kejadian itu terjadi lagi.

Nabil 4c berkata...

Saya pilih sosial kerana kita boleh menghormat bangsa lain agama lain.kita pun boleh mencuba makanan bangsa lain yang halal.kita boleh makan menggunakan copstik.Saya pun kadang-kadang makan menggunakan copstik untuk makan mi.

md shafffryn berkata...

Saya pilih pertahanan kenteraan kerana saya boleh menyelamatkan singapura dan orang.kalau tidak kita boleh diserang oleh negeri lain macam dahulu .banyak orang akan mati .Mereka akan menyksa kita.

Muhamad Syazriel 4B berkata...

Saya memilih pertahanan awan kerana saya ingin menolong orang yang dalam kecemasan.Saya ingin memadam api yang panas itu supaya orang tidak mati kepanasan.

Ixora Amyra 4C berkata...

Hello saya Ixora Amyra.Kelas 4C.Saja-saja nak write.HaHaHaHaHaHaHa...........