Isnin, 24 Januari 2011

Mengapa Kita Mesti Hormat-menghormati

Hormat-menghormati perlu ada dalam setiap diri pelajar. Nyatakan mengapa sikap ini perlu wujud dalam diri kita.

63 ulasan:

Naufal 4G berkata...

Kita harus menghormati orang lain supaya kita ada banyak kawan dan kita akan dapat pahala pun!Errm...Kita pun harus menghormati ibu-bapa kita.Kalau kita ada kakak/abang/adik,kita harus menghormati mereka supaya tidak dimarahi oleh sesiapa..Kita boleh ada kawan yang baik (jangan kawan dengan kawan-kawan yang jahat!!). ^_^ :.Ya jangan berlupa berdikari!Cuci pinggan-mangkuk sendiri!Kita harus belajar berdikari supaya kita tahu apa kita harus buat bila kita sudah besar.

Tanpa Nama berkata...

Kita harus menunjuk hormat kepada rakan-rakan dan juga keluarga.Kita mesti mununjuk hormat kepada sesiapapun dan juga kawan.Orang yang baik akan mendapat ramai kawan yang baik bukan yang jahat.Saya mahu mendapat ramai kawan kerana saya selalu bersendiri di rumah dan saya tidak ada ramai kawan kerana tiada ramai orang berkawan dengan saya.

Ali berkata...

Test

Ashsyahid 4D berkata...

Kita mesti menghormati guru kita supaya kita boleh belajar pandai dan lulus untuk peperiksaan.Kita juga harus hormat supaya kita akan jadi pandai dan mendapat kerja yang bagus dan sesuai.Guru juga akan hormat kita kalau kita hormat mereka cara yang baik.

Syukran 4C berkata...

Saya mahu hormat cikgu,ibu dan bapa saya.Saya mahu hormati datuk nenek dan sedara-sedara saya.Saya mahu menghormati cikgu cikgu di sekolah ini.Saya pun mahu menghormati semua orang.Saya pun mahu menghormati kawan-kawan saya.Saya mahu menghormati pengetua sekolah rendah woodgrove.Syukran 4c :P

Shamill 4F berkata...

saya hormati cikgu,ibu dan bapa.saya mahu menjadi murid yang baik.Saya pun hormati datuk dan nenek.saya tidak cakap baik dengan semua orang yang saya tahu.Saya mahu jadi pandai menghormati.Saya mesti menghormati kawan-kawan pun dan mesti menhormati pengetua sekolah.

Shamill 4F

Siti Noor Amirah 4C berkata...

Kita harus hormat-hormati seperti ibu bapa kita dan orang yang lebih tuah daripada kita kerana mereka adalah orang yang mempelajari kita untuk sopan,sepatutnya kita mendengar kata-kata mereka.Kita pun tak sepatutnya biadap pada adik kita seperti menunjuk jari terhadap mereka dan memukul mereka sekuatnya.Walaupun mereka lebih kecil daripada kita mereka tetap kita harus hormati.Rakan-rakan kita pun sama,kita tak sepatutnya memanggil nama-nama yang tak sepatutnya kita panggil.Kita pun harus hormat guru-guru kami,kita tidak sepatutnya biadap sama mereka.Kita harus hormati semua orang di sekeliling kita.

AbdulSyakir 4G berkata...

Kita harus hormat - menghormati keluarga kita dan rakan - rakan supaya mereka suka kita. Kalau kita menghormati ibu bapa kita, ibu dan bapa suka dengan kita dan sayang kita! Kalau kita menghormati kawan kita, kawan akan selalusuka kita. Sepertinya mencuci pinggan mangkuk, menyapu rumah, membasuh kasut sekolah, baju - baju, menolong kawan kalau kawan tidak faham tentang kerjanya atau mengajak kawan kawan kita bermain bersama - sama! Saya selalu hormat - menghormati orang lain! ^_^ =D

Naufal 4G berkata...

Mari kita berhormat kepada kawan-kawan,ibu-bapa dan adik-beradik kita!Biadap=DOSA!!

Amirul 4B berkata...

Saya mesti menghormat ibu dan bapa saya kerana ibu dan bapa saya boleh berikan saya apa yang saya hendak.saya pun menghormat mak cik dan pak cik saya.saya pun mesti menghormat adik- beradik saya.

Muhammad Zhafir 4D berkata...

Saya mahu menghormati guru saya,keluarga saya pakcik makcik saya,saudara-mara saya dan juga kawan-kawan.Jika saya suka menghormati orang,orang akan menghormati saya.Kita pun harus menghormati barang-barang kita supaya tidak rosak atau hilang atau rosak.Menghormati ialah sesuatu benda yang penting dalam hidup kerana kita akan dapat pahala.:}

Muhammad Zhafir [4D]

Ixora 4c berkata...

Kita mesti menghormati orang-orang seperti ibu bapa kita ,guru dan banyak lagi . Salah satu senario ialah kita tidak boleh tunjuk jari kepada adik dan memukulnya.Kita juga harus bersopan santun seperti kita tidak boleh berdiabap ke ibu bapa dan kepada guru .Kita pun tidak boleh memangil sebarng nama terhadap kawan-kawan kita . Kita harus menghormati sekeliling kita.

Ashsyahid 4D berkata...

Saya harap kamu akan hormat cikgu kita ialah cikgu Haizat.

Muhammad Irfan 4F berkata...

Kita harus hormat-menghormati orang lain kerana mendapat pahala.Kalau tidak hormat orang lain,orang lain tidak akan hormat kamu balik.Cara-cara untuk hormat ibu dan bapa ialah jangan tinggikan suara,menolong mereka bila mereka menyuruh.Merhormati adik-beradik juga penting,cara-cara untuk hormat mereka ialah jangan memukul mereka,jangan tinggikan suara dan jangan memaki mereka.Kita juga harus hormat-menghormati kawan-kawan.Kalau tidak hormat kawan kamu tidak akan medapat ramai kawan.

Siti Khadijah berkata...

Kita harus ada perangai hormat menhormati kerana ramai orang akan menyukai kita.Kita harus ada perangai tolak ansur kepada orang orang seperti kawan dan keluarga.Kita juga harus menolong sesiapa pun yang dalam kesusahan.Hati kita harus menjadi bersih.

hazreen 4c :) berkata...

Kita mesti hormat-menghormati kerana kalau kita hormat orang, orang lain akan menghormati kita balik dan kita ada pahala.cara-Cara hormat kawan ialah jangan memanggil nama yang tidak elok,jangan memaki mereka dan bergaduh dengan kawan kita dan cara-cara menghormati ibu,bapa dan adik-beradik ialah jangan tinggikan suara kepada ibu-bapa,buat apa ibu bapa suruh,jangan menunjung tangan apabila bergaduh dengan adik-beradik.

Naufal 4G berkata...

Shamil jangan kacau syukran..dan saya..

Siti Aisyah Humaira(4C) berkata...

Kita harus hormat-menghormati sesama orang lain kerana ini satu perkara yang baik yang mesti kita contohi.(Contohnya):kita harus menghormat ibu dan bapa kita.Di sekolah,kita harus menghormat guru dan kawan-kawan kita.Kita harus menghormati mereka kerana kita juga mahu dihormati.

Suhaila 4E berkata...

Kita harus hormat-menghormati kepada orang kerana orang juga akan hormat kita.Kita juga harus hormat guru-guru kerana apabila dalam peperiksaan,kita boleh lulus peperiksaan kita kerana kita mendengar perkataan guru-guru kita.Kita juga harus hormat ibu bapa kita kerana ibu bapa kita memberi kita nasihat.

Ash 4D berkata...

Saya adalah budak yang baik ialah Ashsyahid.Saya tak akan tulis nama saya.

Muhamad Syazreil 4B berkata...

Saya harus menghormat orang yang lebih tua dari kita .Kita pun kena hormat guru kita supaya dia boleh mengajar kita.

Muhammad Irfan berkata...

Dosa kalau tidak menghormati orang lain.(BANYAK dosa):(

AbdulSyakir 4G berkata...

Saya suka makan pisang,
Pisang diberi oleh ibu saya.

Saya suka menghormati orang,
Orang juga menghormati saya!

Daripada Syakir

Muhammad Ali 4G berkata...

Saya harus menghormati kawan saya untuk mendapat ramai kawan.Saya selalu di rumah tidak boleh keluar kerana tiada orang yang akan berjaga rumah saya saya cuma ada empat belas kawan daripada sekolah saya.Saya suka bersendirian semenjak saya umur lima.

Ashsyahid4D berkata...

Saya adalah AShsyahid.Kawan di sebelah saya adalah zhafir. Dia pun budak baik macam saya.

Shamill 4F berkata...

nicesaya setuju dendan comment
syukran
nice comment syukran

Naufal 4G berkata...

dan dosa-dosa itu dosa besar..
Saya suka makan daging kambing
Daging kambing diberi oleh ibu saya.
Mari kita menghormati
Nanti orang,menghormati kita!

Syukran 4C berkata...

Saya setuju dengan komen shamill amedot udonwa.Syukran4C

hazreen 4c :) berkata...

ya saya setuju dengan Ashsyahid kita mesti menghormati guru bukan saja cikgu haizat. kita mesti menghormati cikgu-cikgu yang lain.:):):):):)

Siti Noor Amirah 4C berkata...

Saya setuju pada Naufal,Ixora dan Zhafir.

Shamill 4F berkata...

saya setuju dengan comment syukran yang sangat bagus

Irfan Danish 4F berkata...

Kita mesti hormat-menghormati kerana perkara itu baik dan harus kita ikuti.kalau kita hormat orang, mereka juga akan hormat kita.Kita juga harus hormat ibu bapa kerana menghormati ibu bapa dan keluarga yang terpenting dalam satu keluarga.Jika adik kita tidak hormat keluarga,kita harus mengajarnya bagaimana untuk menghormat keluarga.Kita harus menghormati guru dan rakan sekolah.


Irfan Danish

Muhammad Irfan 4F berkata...

Saya setuju dengan Naufal dan Ashsyahid:)Menghormati orang ialah BAIK!!

Naufal 4G berkata...

Setuju dengan Muhammad Irfan pun :)

AbdulSyakir 4G berkata...

Saya setuju dengan Muhammad Irfan!

Ashsyahid4D berkata...

Saya mahu dapat bahala jadi saya harus hormat orang yang lebih tua dari saya.

Tanpa Nama berkata...

Kita mesti hormat menghormati kerana bila kita berbuat baik pada seseorang, mereka akan menjadi kawan bersama kita.Seketika mereka dalam kesusahan,kita harus menolong rakan-rakan kita.Etc: Kalau seseorang hendak meminjam barang-barang kita,kita perlu meminjamkannya.Bukan saja rakan-rakan kita sahaja.Kita pun perlu menghormati ibu dan bapa kita juga.Seperti nenek,datuk dan adik-beradik kita.Kita mesti mengalah kepada adik-beradik kita.Seperti memberi mainan-mainan ke adik kita.Saya harap ramai orang akan hormat menghormati satu sama lain..........

Tanpa Nama berkata...

hello

Ixora 4c berkata...

saya bersetuju kepada Naufal dan Amirah kerana ia ada idea yang baik

Muhamad Syazriel 4B berkata...

Saya mesti hormat ibu bapa saya kerana saya hendak menjadi anak yang baik .Ibu dan bapa saya berikan saya apa yang saya hendak.Saya pun mesti menghormat kawan dan adik-beradik saya.kita mesti menghormat orang supaya orang tahu bagai mana perangai budak itu.

syran 4c berkata...

:P syukran 4c

Shamill 4F berkata...

Saya setuju dengan comment syukran shalan

Siti khadijah berkata...

Saya setuja dengan Naufal Bahwa kita harus menhormati orang lain supaya kita ada banyak kawan.

Tanpa Nama berkata...

Kita harus hormat-menghormati kerana membawa kebahagiaan orang lain dan terpenting ialah ibubapa dan orang-orang dewasa.kita mendapat kawan kerana kita menghormati mereka dan mereka pun menghormati mereka.

Tanpa Nama berkata...

SAya setuju dengan Aishah.






Ira Marisha 4D

Muhammad Zhafir 4D berkata...

monyet suka memakan pisang,
pisang di ambil oleh ibunya,
saya suka menghormati orang,
orang pun suka menghormati saya.
:P

Amirul 4B berkata...

kita harus menghormati orang lain supaya kita ada banyak kawan dan kita akan dapat pahala pun.saya pun harus menghormati ibu dan bapa saya.kalau kita ada adik-beradik,kita harus menghormati mereka supaya tidak dimarahi oleh ibu dan bapa.

syukran 4c berkata...

saya setuju dengan shamill.

sheik muhd nabil 4c berkata...

Kita harus hormat-menghormati kerana membawa kebahagiaan orang lain dan terpenting ialah ibubapa dan orang-orang dewasa.kita mendapat kawan kerana kita menghormati mereka dan mereka pun menghormati mereka.

AbdulSyakir 4G berkata...

Saya juga setuju sekali dengan Zhafir!!!!!!

Ashsyahid4D berkata...

Monyet suka memakan pisang,
pisang diambil oleh ibunya,
kita harus menghormati orang,
mereka pun akan hormat kita.

Irfan Danish 4F berkata...

Saya berjanji yang saya akan menghormati keluarga,guru-guru dan juga rakan-rakan sekolah saya!!!!!:)^_^!!!

Irfan Danish

syukran 4c berkata...

hi bye.

zhafir dan ashsyahid4D berkata...

yam

Irfan Danish 4F berkata...

Hi Bye!!!

Eryn Hairanie 4C berkata...

Kita harus menhormati orang tua kita seperti emak bapa dan sebagainya untuk di rumah.Jikakalau kita berada di sekaolah kita harus hormat cikgu kita dan kawan-kawan kita.(contohnya)kita harus mencuci pingan dan mangkuk sendiri selepas makan...berhormat ya!!^_^

Amirul 4B berkata...

Blaa.... blewek! hahahahaha gagagalololololo papapapapa!

Muhammad Zhafir 4D berkata...

Menghormati orang pun perkara yang baik dan harus selalu menghormati orang.
:)

Muhammad Zhafir 4D berkata...

Menghormati adalah perkara yang baik!!!
:);):)

AbdulSyakir 4G berkata...

Saya setuju dengan Zhafir! Kita harus menghormati semua orang! Jangan memearah orang, bergaduh, memaki, dan sebagainya! :D ^_^

AbdulSyakir 4G berkata...

oops.... minta maaf, memarah.
Hehe...

Tanpa Nama berkata...

he-egfavf vcte cve3bdbhee

Unknown berkata...

Kita perlu menghormati orang di sekeliling kita dan keluarga kita supaya mereka akan gembira dan mereka akan hormati kita balik.