Ahad, 31 Mac 2013

Saya bangga menjadi rakyat Singapura

Nyatakan sebab-sebab mengapa kamu bangga menjadi rakyat Singapura.

29 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

test

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi rakyat Singapura kerana ada banyak tempat menarik yang saya boleh pergi, terutama sekali sekolah saya. Ia tempat yang saya selalu pergi setiap pagi. Tempat menarik yang saya paling suka ialah Universal Studios di Sentosa dan temapat makan yang saya plaing suka ialah Vintage Delicafe yang menjual pasta.

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi rakyat Singapura kerana kami ada banyak kawan-kawan,bangunan yang tinggi dan menarik.Singapura juga ada udara yang bersih.Saya ada banyak kawan-kawan yang berbagai bangsa.Saya sayang Singapura!

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi rakyat Singapura kerana negara kita sangat bersih dan bangunan kita sangat tinggi dan banyak orang boleh meninggal di situ.Barang di kedai semua sangat murah dan makanan Singapura sangat sedap.


Nurul Izza Shazlin 4C

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi rakyat Singapura kerana negara bersih dan ada banyak kawan.

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi rakyat Singapura kerana di negara ini ada banyak bangunan tinggi dan pesta ria.Singapura juga sangat bersih.Air di Singapura sangat bersih.Kenderaan di Singapura pun sangat laju.Saya bangga menjadi rakyat Singapura. Sufyan Atsauri 4B

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga kerana saya dapat sekolah yang cantik dan bersih.Saya pun bannga kerana negara saya ada banyak pusat pelancungan.Saya suka bangunan tinggi yang ada.

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi rakyat Singapura kerana di negara ni ada banyak bangunan tinggi,ada banyak permainan yang seronok dan pesta ria.Singapura juga bersih.Air di Singapura sangat bersih.Kenderaan di Singapura amat laju.Saya bangga menjadi rakyat Singapura. Sufiyan

Aidil

Tanpa Nama berkata...

Saya berasa bangga menjadi rakyat singapura kerana di sini,saya boleh berkawan dengan sesiapa.Di sini juga ada banyak kedai makan,kedai mainan, kedai minyak dan banyak lagi.Memjadi rakyat singapura,saya mesti baik dengan orang lain atau orang di luar negara.

Tanpa Nama berkata...

saya bangga menjadi rakyat Singpura kerana,sekeliling saya bersih dan ada banyak bunga-bunga yang cantik.Saya suka bangunan yang tinggi di Singapura.Tempat-tempat yang menarik yang saya suka ialah Universal Studios dan Sentosa. Makanan yang saya suka ialah Nasi Ayam, TomYam dan banyak lagi!

Tanpa Nama berkata...

Saya suka menjadi rakyat Singapura. Singapura sangat bersih dan saya memang berasa bangga dengan negara saya.

Tanpa Nama berkata...

Negara saya bersih dan bangunan tinggi kawan-kawan saya berbilang bahasa kawan-kawan saya baik hati Negara saya bersih dan indah

Abdul Rahman

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi rakyat Singapura kerana udaranya bersih danada banyak pokok dan bunga-bunga.Kita boleh menolong untuk jangan membuang atau kotorkan barang-barang di Singapura.



Irfan Naufal

Tanpa Nama berkata...

saya berasa bangga menjadi kerana saya ada banyak kawan-kawan,ada udara yang segar dan aman,ada banyak bangunan yang tinggi dan menarik.Kawan-kawan saya berbagai-bagai bangsa dan mereka sayang-menyayang.

Daripada:Iman Thaahirah Binte Md Tahir(4E)

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi rakyat singapura kerana negara saya bersih.Negara saya juga ada kolam renang,kondo,flat HDB,taman and banyak lagi.Saya juga ada kawan-kawan singapura.Singapura adalah sebuah bandar yang hebat.Saya sayang singapura! Aliah Maisarah Bte Zainal 4C

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi seorang rakyat Singapura kerana udarnya bersih dan banyak benda sudah modern.Di Singapura juga,ada banyak arkad.Saya suka bermain di arkad.Ada banyak bunga di Singapura.


Umar

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi rakyat singapura kerana ada banyak tempat yang menarik saya boleh pergi.Di Singapura juga ada makanan yang lazat-lazat belaka.Saya suka pergi ke Universal Studious di Sentosa.Saya suka pergi ke Causeway Point untuk makan malam di situ.Ada makanan yang sanggat lazat.

Tanpa Nama berkata...

Saya sungguh bangga menjadi rakyat Singapura kerana ada banyak tempat yang bersih dan ada banyak makanan dan minuman yang lazat dan murah.Ada pun banyak kenderaan yang moden seperti bas/teksi dan kereta api di negara Singapura di Ochard road pusat beli belah.

Luqman Nur Hakim,Kelas 4F.

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi rakyat Singapura kerana Singapura adalah tempat yang bersih dan tidak ada tradedy.Ia tempat yang sungguh indah.

Nur Shalynn Erlina 4G

Tanpa Nama berkata...

Singapura bersih.Di Singapura tidak banyak pencuri.Ada banyak tumbuh-tumbuhan.Ada banyak makanan yang berhasiat.Saya banga menjadi rakyat Singapura.


Haziq hilmi

Tanpa Nama berkata...

1.Singapura bersih
2.Singapura tidak ada banyak
pencuri.
3.Singapura ada banyak pokok dan bunga
4.Singapura sehat.




Ahmad Hazim P4G

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi rakyat Singapura kerana Singapura bersih dan tidak ada banyak tredgiti yang merobohkan bangunan yang indah.Ini membuat Singapura negara yang selamat.

Aaliyah 4B

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi rakyat Singapura kerana saya boleh belajar di sekolah dan saya boleh main dengan kawan saya.






Syaqirah 4A

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga kerana ada tempat yang cantik di singapura,saya suka bangunan tinggi yang ada.Saya pun bangga kerana saya mendapat sekolah yang bersih dan cantik.Saya mahu menjadi askar untuk mempertahankan negara singapura.Saya sayang negara say.

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi rakyat Sibngapura kerana tempat di singapura bersih dan saya suka kerana saya boleh belajar dan bermain dengan kawan.



daripada, Zandani,4A

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi rakyat Singapura kerana ada banyak bas, teksi dan keretapi yang berhawa dingin. Saya juga bangga kerana ada banyak rumah-rumah dan ada banyak barang-barang teknologi seperti iPad,iPhone dan sebagainya.

Tanpa Nama berkata...

^^^^^^^^^Mubasysyir 4F^^^^^^^^^^

Miresha Atnin berkata...

Saya bangga menjadi rakyat Singapura kerana ada banyak tempat maenarik saya boleh pergi. Saya suka pergi ke tempat yang menarik seperti Universal Studios Singapura dan Sentosa. Saya suka tempat itu tetapi saya tidak suka bila ramai orang ada di situ macam pelanchong-pelanchong di situ.

Tanpa Nama berkata...

Saya bangga menjadi rakyat Singapura kerana saya ada banyak kawan-kawan, bangunan yang tinggi dan menarik. Singapura juga ada udara yang bersih.Saya ada banyak kawan-kawan yang berbagai bangsa. Saya boleh belajar dengan aman di Singapura. Saya sayang Singapura!

Nur Syafiqah
4G